24/12

Så var julafton slut, och tyvärr måste jag säga att de har varit den tråkigaste julen hittills, är de sant att det blir tråkigare ju äldre man blir? eller är de kanske bara för det känns som hela dagen varit stressad. Just nu sitter jag vid pojkvännens nya dator. Om man ändå fick nått så dyrt, okej jag ska inte klaga jag fick en ny mobil förra julen, men i år .. känns de som jag inte fick nått kul, typ bara trosor. Fast jag fick nya pumps av Ludwig, tack älskling dom var jätte fina :)
Nej ,men allvarligt nu, min lillasyster är fem år och hon fick tre enorma paket, plus flera små, och jag och min syster fick varsitt par underkläder och presentkort på dag på stan med mamma. Visst att hon bara är fem år och de e ju såklart hon får fler julklappar, men grejer är ju bara att dom hade tid och köpa saker till henne medan jag och min storasyster fick sista minuten handskrivna presentkort. Det känns bara lite orättvist. Som att min lillasyster inte får tillräckligt mycket uppmärksamhet ändå. Men sen säger dom ju att de e värst att vara mellanbarn, och i sådana tillfällen känns det verkligen som de. Jag är ju van vid att vara yngst innan hon kom och få all uppmärksamhet och nu är jag bara jobbig så fort jag öppnar munnen. Vet inte varför men känner mig bara ganska låg idag, på självaste julafton. Så nu blir det väl gå och lägga sig och vänta på en ny dag.

Hoppas alla andra haft en underbar julafton. 

Kommentarer
Postat av: Tereze Kirch

Nu prenumererar jag på din!

2008-12-26 @ 02:00:48
URL: http://tekirch.blogg.se/

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0