Julafton

24 december, julafton, klockan är tjugo övet ett och jag vill nästan gå och lägga mig igen, mamma springer omkring i huset och skriker som varje jul när allt ska gå fel , ingen julkänsla här hemma inte, är det bara min familj som blir lite crasy kring jul eller? Känns som alla andra har så lugnt och skönt hemma, alvslappnande som de ska vara, men inte här hemma, allt ska fixa och donas och detta under skrik och panik.
Och nu sätter dem på den där jävla julmusiken igen, för att skapa den där trevliga stämningen, så varför hör jag dom då stå och "diskutera" om helt oviktiga saker. Funderar på att gå ut och gå till gästerna kommer, för då lägger ju alla på fasad av gladhet även om allt går snett.
Folk tycker det är konstigt att jag nästan aldrig är hemma men de kanske är just för att jag itne klarar av den här paniken hela tiden, känn som jag gått omrking i ett halvår med ont i magen bara för jag är så stressad hela tiden, jag kan aldrig sitta still, skulle inte klara av och sitta hemma själv en fredagskväll och bara ta de lugnt, just kaske för jag är uppvuxen sådan och hur lite än jag vill erkänna de så är jag tyvärr lik min mamma på det sättet.

Men nu ska jag inte sitta här och klaga, lika bra att gå och göra någon nytta.


God Jul På Er Alla! :D

Kommentarer

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0