Man or women

Fick höra idag att det funderades på att göra en fru-gårman, alltså en kvinnlig version av här/herr-går man. Varför? Jo för det här köns kriget. Missförstå mig inte, jag tycker det ska vara jämnställdhet i samhället, men någonstans går väl gränsen. Det finns ju mycket viktigare frågor att ta hand om än en övergångs-ställe profil. Då kan vi ju lika gärna börja klaga på varför båtar alltid har kvinnonamn eller varför klockan alltid kallas hon. Ligger och kollar på en dokumentär om kvinnor som förstorar brösten, för att få bättre självförtroende främst. Vissa av deras män tycker de är helt okej med ett "ju större desto bättre". Det är ju jätte snällt att säga till kvinnan man älskar, varför kan den inte vara nöjda med deras kroppar ändå? Dina bröst har storleken som är proportionelig till din kropp, så varför försöka ändra på det? Vill vi se opererade ut i dagens samhälle? Som barbie dockor? Ett stort leende utan några direkta ansiktsdrag och stora bröst och en platt mage? Jag säger nej tack jag är nöjd med min kropp och varför vilja se ut som alla andra? Jag säger bara "länge leve mångfalden!"

Kommentarer
Postat av: Ludde Rockafeller

vill bara slänga in att det var jag som tog upp det,din feministiske man...ha!

2009-04-11 @ 13:56:15
URL: http://viharingafordomar.blogspot.com

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0