but uh-oh those summer nights

Nu är det snart dax att krypa till kojs men först ett litet inlägg. Har mest legat och slappat hela kvällen, kollat på film och pluggat till mitt historia prov imorrn, känner mig rätt lugn inför det, historia är något jag kan, tillskillnad från fysik och kemi. Jag skulle ha valt att läsa samhälle -beteende om jag fick välja om, men efter två år kan jag inte backa ur, har jag gett mig in i leken får jag leken tåla.

Men det som just nu far omkring som mest i mitt huvud är sommaren, den underbara varma, gå-utan-tunga-vinterjackan sommaren. Känns som det varit vinter i över ett år nu, kanske de beror på att förra sommarn inte var riktigt sommarvarm, eller för att jag spenderade den genom att antingen springa runt som en galning på McDonalds eller ligga i sängen med L tills himlen började mörkna. Vintern gör dig bara trött, det finns ingenting som är bra med konstant mörker, din hy mår dåligt, ögonen bara hänger och att gå upp ur sängen på morgonen är omöjligt när kroppen intalar sig själv att det är natt.

Men usch så negativt det blev, nu ska jag fokusera på det ljusa i min vardag och så får sommaren vara något att längta till, för veckorna känns så mycket lättare när du har något att se fram emot, och det har jag, inte bara sommaren, alla födelsedagar (mamma fyller 40, L fyller 20 och le petit moi fyller 18) och annat kul, det är snart lov igen och efter det, lov igen! och massa studiedagar som bara kommer rinna förbi fram till sommaren är här, åh vad jag längtar!

Kommentarer

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0