Fashion for fahsion

Tänkte på den här grejen med mode, mode kommer, mode går. För några år sen tänkte jag att jag aldrig skulle kunna sätta på mig ett par stuprörsjeans, sen blev det modernt och helt plötsligt tyckte jag det var snyggt och använde de som alla andra. Då fanns det inga tankar på utsvängda jeans, tills - det blev mode igen och man kunde använda både och.
Sen kom grejen med hög midja i jeansen, jag har alltid tyckt det varit hur fult som helst men när modet kom såg jag människor som använde de snyggt, jag har fortfarande aldrig satt på mig ett par sånna jeans, för jag tycker bara inte det är jag, kjolar kan jag ha högt upp, men jeansen sitter kvar på höften.

Mina favoritbyxor just nu är chinos, innan dom kom in på modet använde jag dom inte heller, men jag tror aldrig jag tyckt det varit fult, grejen med mode är att när nånting är inne så kommer det i flera färger och olika stilar. Det som är inne går åt, när det är ute kanske det finns ett plagg i någon second hand butik, men inte i dom normala butikerna. Det hade inte varit så kul om det bara fanns en sorts jeans, en sorts chinos och en sorts klänning, alla i samma färg.

Vi pratade idag på engelskan om reklam, och hur mycket reklam påverkar oss. Jag skulle säga till en väldigt stor del, ser du en kändis eller modell du gillar med ett par snygga skor är det såklart att du vill ha likadana. Vi människor går till en stor del omkring och vill ha det andra har, precis som ordspråket säger, "Du vill bara ha det du inte kan få" så lika sant är det att du vill ha det du inte har. Den där dyra väskan, snygga skorna, bilen, huset osv.

Men tillbaka till modet, det viktigaste att tänka på är att modet alltid kommer tillbaka, så gör inte som jag gjorde och släng iväg den där magtröjan för att den var helt ute, bara för att nån månad senare inse att det blivit modernt igen.

Så släng inte kläderna, spara och förvara, modet och trenderna kommer alltid komma tillbaka!

Kommentarer

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0