No money, no clothes?

Idag har jag varit hemma hos Sara och planerat och spekulerat lite. Fast först var jag i skolan med Bia och käka och sen drog vi till älvsjö ett tag.
Har kommit fram till att jag måste skaffa mig ett jobb, känner mig extremt fattig och kommer få leva på 500 kr i månaden (!) nu eftersom jag måste spara pengar. Dax att börja jobba igen alltså! Kommer ju bli mindre plugg nu i vår och när det blir ljusare ute är det enklare att jobba kvällar. Frågan är, vart ska jag jobba? Vad är jag bra på och vadär roligt? Okej inte direkt så att jag söker nått drömjobb direkt, men trivs man inte på ett jobb är det ingen idé att jobba på det stället.
Men okej jag är bra på .. att prata ? Serivce jobb alltså? Kanske borde söka på nått café eller restaurang? Måste skriva ett cv också, och vad är mina tidigare erfarenheter? Mormors bokhandel och donken? Ja det får väl duga.
Nu ska lägga mig tillrätta i soffan och läsa twilight.


- Lovisa jag hitta bilden! -

Kommentarer

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0