Only time

Nu ere snart sängdax, eller Ludwig ligger iallafall och ska sova, jag ska lägga in lite låtar på hans nya mp3.
Låg och tänkte på tiderna i början av vårt förhållande, första gången man kysstes tillexempel, eller när jag var på väg hem till honom nån gång , jag får nästa fjärilar i magen bara av och tänka på de. På hur nytt och spännande de var. Då man va sådär nykär och allt bara var underbart, men de lustiga är att jag känner att vi har det mycket bättre tillsammans idag än vad vi hade i början, vi har liksom vuxit i förhållandet båda två. Och visst att vi bråkar ibland, men mest är det nog småtjafs som man kommer över av bara ett leende. Det är nog det som gör det så speciellt, jag vet ingen annan person som kan göra mig glad igen bara av att le. Men det är nog de som kan göra det hela så svårt ibland, när man är ifrån varandra och är ledsen eller om man har bråkat, så känns det alltid att allt som behövs är att bara se honom, men då går det ju inte. Förhållanden kan vara komplicerade, men jag tror också att dom ska vara just de, för hade dom varit för enkla, vad hade man då haft för något att kämpa för? och vad är då poängen med ett förhållande?

Man måste kämpa för det man vill ha, och sedan kämpa för att ha det kvar, jag tror att de är det som är den själva leken, eller meningen, med livet.

Kommentarer

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0