So in shame

Vintern är inte direkt toppen av mitt socialliv. Jag går i skolan till 4-5 om dagarna och när jag väl slutat är det mörkt ute, och då reagerar ju kroppen på som att det skulle vara kväll och det är dax att gå hem och lägga sig. Nämen när jag slutar så är jag alltid hungring och trött, så istället för att träffa nån kompis och hitta på något så går jag alltid hem och äter och bra tar det lugnt, som sagt inget social liv. Och idag bokade jag heller inte upp mig för något just för att jag skulle plugga inför mitt nationella imorrn, som jag fortfarande inte gjort ordentligt. Jag satt och gick igenom mina anteckningar, men när man känner att man inte hängt med på kursen från början så tycker jag det tillochmed är svårt och förstå vad jag själv försöker förklara.
I vanliga fall när du lär dig något så skriver du ju upp det så att du själv ska förstå, men mina anteckningar är bara det min lärare förklarat och som jag skrivit upp, fast jag inte förstått vad han menade. Och jag vill inte, eller kan inte misslyckas på det här provet. Att gå ut med ig i ett ämne är inte min plan. Visst att jag inte kommer ha alla mvg, men har aldrig haft ett ig som slutbetyg och vill inte ha det nu heller, även om det är ett så tråkigt ämne som fysik. Och visst det är säkert roligt om du förstår och kan det, men ämnen du inte förstår är inte roliga att plugga på heller, speciellt inte om du nu också verkligen försökt att hänga med vad det handlar om, vad Newton menade in sina lagar, hur du mäter värmekapacitet och vidare, hänger du ens med så långt?

Men nu ska jag gå upp och lägga mig och läsa lite och samla tankarna inför imorrn och hoppas, verkligen hoppas, att det kommer gå bra.


- Min inspiration -


Kommentarer

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0