Three sisters, a mother and an a bit older mother

Nu har min mor kommit hem, sitter alla tjejerna här, jag, nea, mamma, mormor och johanna, fast johanna springer mest omkring som vanligt. Men det är mysigt att spendera lite tid med familjen ibland, så sällan man bara sitter vi fya och pratar, mormor kommer som vanligt med sin klokrena kommentarer, - Köpte du en bok på åhléns? hahaha (hon har egen bokhandel, så all handel av böcker i andra butiker är tabu)

Sen ska vi kanske dra och spela biljard, men det var fullpackat just nu på stället vi ska till. Men ska bli skönt och göa något annorlunda nån gång, känns som alla helger utspelar sig detsamma, inte för att det är tråkigt, men som sagt, det är likadant, och visst att du kollar på din älsklingsfilm hundra gånger om, men nån gång känner du för att se en ny film du inte sett förut.

Min syster ska kanske åka som au pauir i höst i ett halvår, vilket beslut! Jag avundas henne för det är modig och en livsupplevelse, ändå är jag så osäker själv på om jag skulle våga åka. Jag är kanske inte tillräckligt mogen för sånna stora beslut än, jag är nöjd med mitt liv som det är just nu och kan låta det vara så ett tag till, ska bara fixa mig ett jobb för att ta hand om den ekonomiska delen.

Nu ska jag bli mer engegerad i samtalsämnet, jag är ju ändå lite av the outsider här, bäst och hålla koll på läget lite, man vet aldrig vad som händer i den här familjen.




- Reinfeldt och mamma, haha -

Kommentarer

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0