A good sight at the important.

Har precis varit i farsta och köpte två snygga klänningar på Gina Tricot (visar dom senare). Nästan hälften av min månadsinkomst drog iväg, och jobb går ju nästan inte och fixa i dagens samhälle eftersom det knappt finns några jobb på arbetsmarknaden. Kanske poliktikerna borde lägga det som en första prioritet? Hur ska vi klara oss utan jobb? Kanske inte så kontigt att skatterna för dom som väl har jobb är så höga eftersom det finns så många som inte har något jobb och tvingas leva på a-kassa. Men sedan finns de ju tyvärr också dom som är nöjda med att slippa jobba och leva med låg inkomst.
Ingenting jag någonsin skulle nöja med mig.

Men just därför är det nog en ganska bra idé att jag ska plugga vidare. Om det ändå inte finns några jobb nu så kan jag lika gärna plugga och sedan hoppa in i arbetslivet med en bättre utbildning och större chans till jobb. Att bli rik är väl en eftersträvan för många. Jag vet inte om jag någonsin kommer bli rik, men jag tänker iallafall aldrig sätta några barn på jorden om jag inte vet att jag kan ge dom allt dom behöver. Och ge mig själv det jag behöver förstås, och kanske lite till.

Nu gäller det bara att hålla upp betygen, om inte göra dom ännu bättre.

Kommentarer
Postat av: maddäh

ja men jag menar det! haha =) vad gör du då?

2009-03-31 @ 19:07:06
URL: http://madeleinenh.blogg.se.

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0