CRAZYNESS

Fick precis en lite hint av ångest, spanande runt och kollade in veckans blogg, en tjej som bor i milano.
Och plötsligt slog de mig..

Vad ska jag göra? Med mitt liv? Vart ska jag plugga vidare? Vad vill jag bli? Vad kan jag bli?

Har ju tänkt och plugga vidare ekonomi, men man måste tydligen ha sjukt bra betyg för de, typ MVG i allt, och jag är mer av ett G -VG barn. Jag klarar inte av all press i skolan, jag får typ utslag! Stress, stress, stress.. och jag vill ju plugga vidare, och bli något, men samtidigt, vill jag bo hemma tills jag är 22? Eller kommer jag kunna jobba och plugga samtidgt? Och isåfall kunna flytta hemifrån. Kommer jag klara allt det om jag tycker det är stressigt redan nu? Eller är det inte stressigt alls utan bara jag som inte anstränger mig tillräckligt. Får man plugga vidare om man får ig i kemi? (För jag är orolig för de, har aldrig haft ig i ett ämne)

Känns som man går omkring och tror att livet leker bara för att vakna upp en dag och inse att man har hundra livsavgörande beslut att fatta. Shit!  Oh god, låt mig bara dö, kan inte någon bara komma fram till mig och säga " Maria, här har jag schemalagt ditt liv de följande 5 åren, följ bara anteckningar så kommer du få ett bra jobb och tjäna 50 000 kr i månaden, efter skatt!"

haha, man kan ju drömma..


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack Tack det värmer verkligen

2009-03-24 @ 18:39:26
URL: http://hemlighetenhannna.blogg.se/
Postat av: Simone

du är inte ensam!

2009-03-24 @ 18:43:50
URL: http://barasimone.blogg.se/

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0