Found myself in a very disturbing situation

Jag blir så arg på detta skolsystem! Varför vill staten att skolelever ska behöva gå ut med dåliga betyg! Och för att förstå mig så måste jag berätta om vad som hände mig idag.

Jag tycker jag har svårt för ett ämne jag läser, Programmering A. Därför tycker jag det känns ännu värre att B kursen också ingår i min studieplan. Och då kom jag och AA på en idé, vore det inte bäst om vi valde bort B kursen och läste Matte D istället? Den är på 50 poäng mer och matchar med vårt schema. Så det lät ju skit bra. Går vi till studievägledaren idag, och hon ( som jag i vaniga fall tycker om) säger tvärt nej, det kommer inte gå. För det har ju kommit en ny lag nu så man får inte hålla på och byta ut kurser, utan du måste ha betyg i alla kurser som ingår i din studieplan. WHAT?! Så dom sitter alltså och menar att när du går i nian, så måste du veta att du kommer klara ALLA kurser du väljer? Hur faan skulle jag kunna veta att programmering skulle vara svårt för två år sen? Förklara det för mig skolverket, så kanske jag slutar klaga på era dåliga jävla lagar!

Så nu måste jag väl sitta och en läsa en kurs som jag redan från början vet att jag knappast kommer kunna klara, istället för att bara kunna ta bort den. Vad är det för problem med att ta bort den? En liten skit grej på mitt schema bara. Suck på hela jävla systemet för nu är jag arg!

Kommentarer
Postat av: maddäh

Haha nej, jag förstår verkligen inte det! Man blir alltid ful på sånna kort :p

2009-03-30 @ 18:28:35
URL: http://madeleinenh.blogg.se/

Skriv vad du vill säga här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0